knutii

Graviditeten!

Kategori: Allmänt

Ja den har inte vart riktigt som jag hade föreställt mig, trodde nog de skulle va mysigare på nå sätt, att man skulle njuta av magen och alla sparkarna och typ gå runt på rosa moln hela dagarna för att man har turen att få ha en liten i magen! Visst såna dagar finns absolut också, men måste nog erkänna att 70% av tiden inte är så rockig. Inte för min del i alla fall. För det första var jag inte beredd på att humöret kan skifta så himla fort, ena stunden är man skit glad och nästa sekund kan man vara så ilsken att man inte vet var man ska ta vägen, och så vet man inte ens vad det är man är arg över. Stackars Morgan vissa dagar säger ja bara :)
Sen så var jag inte beredd på att så mycket ork skulle försvinna, jag som alltid var på språng och vill göra saker hela tiden, satt jag still en kvart så kröp de i hela kroppen, men nu får ja vara glad om jag orkar och tar mig för att göra nåt! Huvudet vill så mycket med kroppen säger nej. På så sätt har det vart rätt bra att sommaren har varit jätte dålig så man har kunnat ligga inne vissa dagar med gott samvete:)
Och sparkarna var jätte mysiga i början, då var de en upplevelse varje gång man kände nå, men nu ju större bebis har blivit dessto ondare gör de. ibland känner man sig nästan svimfärdig när han bökar runt! Men jag är så tacksam att jag ändå känner av bebis!! <3<3<3 Och trots allt detta, så är denna graviditet 1 av dom bästa sakerna som hänt mig!! Men som sagt man målar upp en liten bild av hur de kan vara och man tror sig veta lite hur de ska vara och kännas. Men så stämmer de inte när man väl sitter där :D

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Kul att läsa lite om hur du har det=)

    2012-08-23 | 06:12:35

Kommentera inlägget här: