knutii

så jävla typiskt

Kategori: Allmänt

Ibland har man sått jäkla oflyt så de finns inte, när jag var gravid fick ja höra att man får ett bidrag ifrån kommunen ifall man är anställd, man skulle bara lämna barnets person nr när det kommit så skulle man få en utbetalning på ca 6500! kändes bra skönt att man skulle få dom där pengarna så man kunde ladda upp lite med behövliga saker. eftersom jag inte kommit igång med bostadsbidraget än! MEN när ja väntade på pengarna så stod det ingen på min  kommun sida, ringde upp lönekontoret och fråga om inte pengarna skulle komma den här månaden, Då säger han att facket har gjort om de hela så att man får utbetalat en liten summa varje månad istället för en klumpsumma!!!!!!! gaaaaaaahhhhhhhhhh driver han med mig!!!! nej då... så nu får man en sketen summa varje månad i ett halvår typ TACK så mycket facket!!! då gick dom planerna åt h-vetet!!!
Jaja Hugo har iaf det han behöver, det är de viktigaste!!!
 
Har tänkt mig upp till Filipstad på lördag en sväng och träffa lite folk, ja om de nu är nån som vill ses. Annars får ja och Hugo fika själva :D
 
Det verkar som det får bli en innedag i dag med, fy vad det ska regna hela dagarna, skydd till vagnen finns ju, men ja har varken en vattentät jacka eller några gummistövlar, har ett par tygskor med hål i så de är nog inte så gött att gå ut i nu :( aja snart sommar så man kan gå barfota :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: