knutii

Tiderna förändras

Kategori: Allmänt

Ibland känns de som att man inte riktigt hinner med att ställa om sig i den här mammarollen, jag kan fortfarande känna ibland en solig Torsdag att va gött de skulle vara att bara sitta och stri och dricka några öl, de smyger sig  mer och mer på ju mer de närmar sig våren och sommarn, men jag vet att de funkar inte på de sättet längre, Nu får man liksom planera ordentligt när man vill gå ut, man kan inte bara slösa de hit och dit!! Hugo betyder ju självklart så mycket mer än 1 kväll ute, men man är ju fortfarande människa och partytarmen är inte helt död än!!
 
Jag tror det är just de som spökar mest när jag blir ledsen och sur när Morgan kan komma en fredags eftermiddag och bara säga att han ska sticka ut på kvällen och ta några öl, ja kan ju inte det! jag har liksom ingen att sticka till, har en vän ja umgås med här i stan och hon har också familj, det är inte som förut när man bara kunde bestämma sig 1 timme före sen drog man iväg, nej PLANERA PLANERA!!! visst har vel kanske några kvar i filipstad som ja skulle kunna åka till, men jag vill liksom inte dra iväg en hel helg ifrån Hugo, just nu är det alldeles för länge och ska jag gå ut så vill ja ändå vara tillgänglig om de skulle bli nå!!!
jag älskar Hugo över allt annat, men ibland kanske jag bara vill vara Jossan och inte bara mamma!!
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Förstår dig. Själv är jag mer att jag tycker det är underbart skönt att få sticka iväg en kväll ELLER helg hemifrån,träffa vänner och göra allt det här man inte gör annars, och fan vilken energi och bra mamma jag är när jag kommer tillbaka:) För jag är med min dotter varenda sekund helt ärligt(inga fel med det) men man behöver paus då och då korta som långa. Det gör inte henne nåt när hon är med sin pappa eller andra hon är trygg med:) Nu är inte Hugo så gammal än men du kanske känner annorlunda när han blir lite lite äldre det här med att vara borta från han. Eller inte. :)

    2013-03-09 | 07:47:31
    Bloggadress: http://annsso.blogg.se

Kommentera inlägget här: